pátek 22. listopadu 2024 Cecílie

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Stát digitalizuje výuku neefektivně. Soukromé školství je o krok napřed, svědčí o tom úspěch MVŠO

PR článek

Investice do digitalizace vzdělávání jsou v České republice dlouhodobým problémem. Již v roce 2019 upozornil Národní kontrolní úřad na značné nedostatky v oblasti vybavenosti. Zkostnatělý systém rozhýbala až pandemie koronaviru, která otevřela prostor pro rozvoj digitální výuky.

Dle informací světového ekonomického fóra by pandemie měla urychlit přijímání nových inovací v oblasti digitálního vzdělávání. Lze proto předpokládat intenzivní přípravu na online výuku, přípravu nových aplikací nebo zavedení 5G sítí. Podobné změny lze již nyní pozorovat na některých soukromých vysokých školách.

Bez podobných investic mohou vysoké školy očekávat odliv zahraničních studentů i českých samoplátců. Jak zmínila pro portál vysokeskoly.cz tisková mluvčí Masarykovy univerzity Tereza Fojtová, výpadek těchto příjmů by pro univerzitu znamenal skutečně zásadní ekonomický problém.

Lídra v oblasti digitalizace nehledejte v Praze, ale v Olomouci

Jednou z vysokých škol, která se dlouhodobě snaží o zapojení nových forem výuky, je Moravská vysoká škola Olomouc. Ta již v roce 2018 spustila výukový portál edulam.cz, na který umisťuje vzdělávací videa, skripta a nově svým studentům nabízí i záznamy přednášek.

„Vždy jsme se snažili studentům nabídnout maximální servis a usnadnit jim studium. Díky zkušenostem s online vzděláváním jsme byli na současnou situaci lépe připraveni než řada velkých univerzit,“ zmiňuje Vladimíra Sedláčková, provozní ředitelka MVŠO, a vyzdvihuje i potřebné vybavení tříd pro tento způsob distanční výuky.

Nezbytným předpokladem pro digitalizaci je totiž kvalitní technické zázemí, bez kterého by online vzdělávání jen těžko mohlo dosahovat nastavených kvalit.

„Na MVŠO jsme si byli vědomi, že bez investic do nového vybavení se nám kvalitu online výuky nepodaří dostat na světovou úroveň. Proto jsme čtyři učebny nově vybavili zařízením pro streaming přednášek,“ zmiňuje Jan Wossala, manažer pro digitalizaci.

„Vedle toho jsme však pro naše vyučující uspořádali i workshop práce před kamerou a investujeme i do softwarového vybavení. Aktuálně tak připravujeme například aplikaci pro výuku business angličtiny, která by měla být dalším užitečným doplňkem vzdělávání našich studentů,“ dodává.

Cílem Moravské vysoké školy Olomouc je pak nabídnout studentům ideální alternativu k tradičnímu přístupu ke vzdělávání. Čím dál častěji se totiž ukazuje, že není potřeba být fyzicky v místnosti, aby byl zajištěn optimální a kvalitní přísun informací. A právě tento trend se teď MVŠO snaží průběžně posouvat.

Hodnocení článku je 74 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky školství, olomouc, vysoká, škola, moravská, olomouc, mvšo, digitalizace

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.