pátek, 13. března 2020, 15:00
Prostřednictvím e-mailů, mobilních aplikací, školních softwarů i sociálních sítí rozjely naplno vyučování na dálku školy v Olomouckém kraji. Pedagogové tak zadávají žákům a studentům úkoly a stejnou cestou dostávají také zpětnou vazbu. S učiteli prostřednictvím e-mailové pošty se učí v této době poprvé komunikovat i nejmenší žáci. Stejnou cestou se vydala i Univerzita Palackého v Olomouci, kterou kvůli opatření muselo náhle opustit zhruba 22.000 studentů.
Na univerzitě již v některých oborech pedagogové rozjeli například výuku přes komunikaci Skype, kterou naráz sleduje i několik desítek studentů. Alternativní metody vzdělávání hledají i ostatní učitelé. „Chce to ještě pár dnů kvůli domluvě. Technicky to není až takový problém, jde spíše o to, které předměty jsou na to vhodné," řekl dnes ČTK prorektor UP Petr Bilík. Důležité informace UP předává studentům prostřednictvím sociálních sítí, webu, posílá je e-maily, ale prostřednictvím univerzitní aplikace i do 9000 mobilů či chytrých hodinek.
Do virtuální komunikace se zapojily i základní školy. „Na prvním stupni funguje zadávání úkolů, práce a cvičení hlavně prostřednictvím e-mailů přes rodiče. Na druhém stupni využíváme platformu Office 365 - Teams, která je pro tyto případy ideální. Každý učitel má vytvořené svoje skupiny žáků podle vyučovaných předmětů a jejich prostřednictvím komunikuje přímo, poskytuje výukové materiály a zadává cvičení. Zároveň má nad vším kontrolu," řekl dnes ředitel Základní školy Velká Dlážka Martin Černý. Záležet bude podle něj i na odpovědném přístupu žáků a rodičů.
K situaci se čelem postavili i na Základní škole Zeyerova v Olomouci. „Na prvních 14 dní poslali vyučující žákům přes náš školní elektronický systém Edookit materiály k procvičování a opakování učiva. O dalším se rozhodneme v souvislosti s novými informacemi. Nelze však předpokládat, že rodiče budou suplovat výuku," podotkla ředitelka školy Vladimíra Švecová.
Podle ředitele Základní školy Řezníčkova Miloslava Paláta situaci pedagogům ztížilo to, že se na uzavření škol nemohli připravit a včas se s rodiči na komunikaci domluvit. První balíček úkolů již žáci druhého stupně dostali přes aplikaci Bakalář. „Zatím nebereme žádný výpadek učiva jako tragédii, pouze budeme upravovat obsah učiva a některé části přesuneme do příštího školního roku," uvedl ředitel.
V době uzavření škol nezahálejí ani studenti gymnázií. Například Slovanské gymnázium v Olomouci zasílá studijní materiály studentům e-mailem na adresy žáků a jejich rodičů, popřípadě na třídní e-maily. Využívá i software EduArt, který umožňuje záznam výkladu učitele přímo ve třídě nebo nad stránkou papíru, který si mohou žáci spustit v jakémkoliv webovém prohlížeči. „Touto cestou lze zajistit i společné sledování v reálném čase," řekl ředitel školy Radim Slouka. Přerovské Gymnázium Jakuba Škody komunikuje se studenty pomocí software Edookit, jehož prostřednictvím zadávají pedagogové úkoly. „Zpoždění v harmonogramu výuky jistě nastane a dožene se v následujícím období," podotkl ředitel školy Jiří Raška. Podle něj je důležité především to, aby se studenti kvalitně připravili a zvládli maturitu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.