středa, 18. dubna 2018, 12:00
Plni očekávání odstartovali organizátoři uplynulý pátek první olomoucký Startup Weekend. Účastníci měli 54 hodin na to představit nápad na technologický produkt, nadchnout pro něj ostatní, složit tým, dovést produkt do nejlepší možné finální podoby a obhájit ho před porotou.
Před porotu v neděli večer předstoupilo 5 týmů a prezentovali produkty odpovídající na různé lidské potřeby. Projektem, který obhájil první místo je “chytré” triko monitorující životní funkce člověka, který ho nosí. Na druhém místě se umístila aplikace Sdílejto umožňující sdílení věcí, které vlastníte, ale zrovna nevyužíváte. Bronz získal projekt Challenger, který stavěl na soutěživosti. Aplikace nabízí uživatelům výzvy, které by je vedly ke sportovním výkonům, osvojení si ekologického chování a současně by aplikace uživatele mezi sebou propojovala. S další lidskou vlastností - škodolibostí - pracoval projekt FuckUpp, který se dělil o čtvrté místo s projektem Board Games.
S účastí na prvním vydání jsou organizátoři spokojeni. Akce se zúčastnilo na 40 zájemců, podařilo se zapojit místní nadšence, ale dorazili i účastníci z Prahy nebo Slovenska a Polska. „Techstars Startup Weekend už je poměrně známá značka a lidé, kteří se o podobné akce zajímají už je sledují a jsou ochotní za akcemi tohoto druhu dojíždět,” komentuje účast na akci Ondřej Čejka, organizátor. Co do profesí, většinu účastníků tvořili IT specialisté a lidé profesně zaměření na sestavení a rozvoj business modelů. „Částečně nám tu chyběli grafičtí designéři a lidé z oblasti marketingu, ty bychom chtěli přilákat na příští vydání, které se bude konat na podzim letošního roku," uvádí Ondřej Čejka.
Cílem nebylo vyhrát, ale zúčastnit se. Jistá míra soutěživosti Startup Weekend samozřejmě provází, hlavním smyslem ale je projít si všemi fázemi přípravy a tvorby digitálních produktů. Zásadní je např. ověřování potřeby produktu u potenciálních zákazníků. „Účastníci k tomu využívají online prostředků a dotazují se prostřednictvím sociálních sítí, ale postrukujeme je také k tomu, aby vyšli do ulic a viděli, jaká je přímá reakce na jejich produkt,” uvádí Radek Holík z organizačního týmu. Po validaci následují konzultace s mentory.
Ti nejčastěji pocházejí ze startupového prostředí a mohou tak dát účastníkům zpětnou vazbu a cenné rady, na čem zapracovat. V Olomouci se jako mentor zapojil Martin Vítek z Fundchaseru, který mohl poradit s financováním projektů pomocí crowdfundingu, Petr Mandík z agentury Happyend zase přispěl radami o tom, jak přistupovat k marketingu v oblasti startupů. O vlastní zkušenosti s budováním firmy se podělil i spoluzakladatel Avocode, Vu Hoang Anh, který odmítl prodat firmu i takovým velikánům jako je Adobe či InVison.
Akce by se nemohla konat bez spolupráce s partnery, kterými jsou společnosti Techstars, Google, Pwc a Quadient. Prostor poskytl olomoucký coworking Vault, 42.
O jídlo během víkendu se postarala restaurace Element, Špagetárna a Makro, snídaně zajistil Hostel & Café Long Story Short, zdravé svačinky dodala firma Svět plodů a výtečnou kávu zajistila olomoucká pražírna Kikafe.
Největším přínosem akce je, že se člověk setká s odborníky z různých oblastí a odnese si od nich rady a nové poznatky, které využije při své každodenní práci. Jak nám potvrdil jeden z účastníků, Jakub Heglas: „Bylo příjemné si zase projít všemi fázemi přípravy projektu, člověk si tak osvěžil znalosti, které má, ale už je dlouho nevyužil. Člověk tu dostane nový impuls k tomu se posunout ve své vlastní práci.”
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.