pátek, 10. listopadu 2017, 16:30
Vybraní studenti našeho gymnázia vyrazili v říjnu společně se svými partnery z Chorvatska a Bulharska do řecké Soluně, aby s tamní partnerskou školou společně nahlédli pod pokličku života slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje.
„Naše škola získala prestižní projekt financovaný Evropskou unií Erasmus+, jehož tématem jsou bratři Cyril a Metoděj. Tomuto tématu odpovídá výběr partnerů, kde kromě našeho gymnázia participují školy z Řecka, Chorvatska a Bulharska, tedy zemí, v nichž bratři působili nebo jejichž vývoj značně ovlivnili," řekl učitel z gymnázia Petr Kameníček.
V průběhu dvou let budou studenti ze všech škol pracovat na tomto projektu a hledat, jak Cyril a Metoděj ovlivnili jejich zemi. Součástí projektu jsou 4 vzájemná setkání v jedné ze zemí, při kterých dochází k výměně poznatků o životě a práci bratrů na daném území.
První společné setkání se odehrálo druhý říjnový týden v řecké Soluni, tedy rodišti obou věrozvěstů. Studenti si během týdne mohli prohlédnout toto krásné město na pobřeží Egejského moře. Navštívili Cyrilometodějský kostel, Byzantské muzeum s částí expozice věnované oběma bratrům, ale také další významné památky města, které doslova na každém kroku odhaluje svou antickou, byzantskou, křesťanskou nebo židovskou minulost.
Součástí programu byla rovněž návštěva úchvatných skalních klášterů Meteora, které jsou zapsány v UNESCO. Jedná se o byzantské křesťanské kostely, v nichž se po staletí uchovávala myšlenka křesťanství a kultura podobná jako v době života bratrů Cyrila a Metoděje.
V průběhu týdenního pobytu mohli studenti poznat rovněž partnerskou školu a její vybavení. Během společně stráveného času si navíc procvičili svou angličtinu a v mnoha případech navázali přátelství. Proto se již nyní všichni těší až se společně setkají na další mobilitě, která se uskuteční tentokrát v Olomouci v březnu příštího roku.
Škola díky tomuto projektu dokazuje, že v posledních letech dochází ke kvalitativnímu skoku ve výuce na gymnáziu. Ještě před několika lety se přitom mohlo na celou Čajkárnu pohlížet jako na školu "na zavření", avšak po nástupu současného ředitele Mgr. Radka Čapky došlo k výraznému zlepšení. Škola získala stamilionové dotace na svou rekonstrukci a výstavbu sportovního areálu Čajkaréna a ruku v ruce s tím prošel změnami i pedagogický sbor. Důkazem toho je rostoucí trend v počtu přihlášek na školu, úspěchy studentů v soutěžích a rovněž získání prestižních projektů financovaných EU.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.