čtvrtek, 25. května 2023, 01:42
Každé čtvrté dítě pije ochucená nealko piva, která obsahují alkohol. To může vyvolat změny chování či úrazy. Podávání alkoholu dětem je nelegální a vytváří nebezpečný dojem. Podpořte kampaň #Nechmeldeti.
“Každé čtvrté dítě pije ochucená nealko piva,” varuje na Radiu Haná známý televizní moderátor Rey Koranteng v kampani Nechmel děti. Upozorňuje na problém zaměňování ochucených nealko piv za limonády a jejich podávání dětem. A kdo říká, no a co? Vždyť je to přece nealko… Mýlí se. A navíc kdo dítěti nealko pivo dovolí nebo podá, vyvolá v něm dojem, že pít pivo je normální už v dětství. A k tomu reálně podává či dovoluje dítěti pít alkohol.
Nealkoholická piva mají v sobě alkohol
Můžeme se přesvědčovat, jak chceme, ale i v tom nejnealkoholičtějším nealko pivu, alkohol je. Nealko piva mohou podle zákona obsahovat maximálně 0,5 % alkoholu a ta ochucená průměrně obsahují 0,23 % alkoholu. Pokud tak 20kilový školák vypije 0,5l plechovku nealko piva, může mít v těle měřitelný objem alkoholu. A tato podnapilost u něj může vyvolat změny chování či způsobit úraz.
Podávání alkoholu nezletilým je v ČR nelegální, a to i v případě, že se tak děje v rámci rodiny a doma. Každý rodič, který podá svému dítěti byť nízkoalkoholický nápoj, překračuje zákon. “Jako otec tří dcer si uvědomuji, jak důležitý je správný příklad. Děti jsou naším odrazem a nezachrání to ani škola ani nikdo jiný,” vysvětluje Rey Koranteng, proč se do projektu Nechmel děti zapojil a natočil s Radiem Haná sérii výzev, které nyní na problém upozorňují.
Ani “rychlý špunty” to nevytrhnou
Kampaň Nechmel děti (#Nechmeldeti) poukazuje na narůstající problém ve společnosti a snaží se upozornit na rizika spojená s podáváním alternativ alkoholu dětem. Kampaň také pomáhá omezit riziko nalákání dětí k pití jiných ryze nealkoholických nápojů, které se však tváří jako zdravá, bezpečná a chutná varianta “alkoholu” - jako limonády v sektové lahvi.
„V kampani Nechmel děti se věnujeme příčinám, které mohou vést k nadměrnému pití alkoholu v dospělosti. Stejně jako každý (Suchý) únor inspirujeme k zamyšlení všechny dospělé, kteří nadměrně pijí alkohol, chceme teď inspirovat rodiče, aby zvážili, jestli je v pořádku dávat dětem od útlého věku pivní nápoje,“ představuje kampaň Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor.
#Nechmeldeti - kampaň za uvědomělý postoj rodičů při podávání alkoholu dětem. Další informace na www.nechmeldeti.cz
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.