neděle, 13. prosince 2020, 18:16
Tržby obchodníků ve třetím adventním víkendu vzrostly oproti loňsku až dvojnásobně. Češi kupovali hračky, spodní prádlo, potřeby pro zvířata i mince z drahých kovů. Kromě dárků je stále zájem o vánoční dekorace a stromky. V potravinách lidé shánějí zboží na pečení, kupují už i hotové cukroví a vánočky.
Internetový prodejce Mall.cz za třetí adventní víkend evidoval trojnásobný nárůst prodejů oproti běžným sobotám a nedělím. Podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové dárky a dekorace začali shánět už i lidé, kteří nákupy odkládají na poslední chvíli. Nejprodávanější kategorií tohoto víkendu byly podle ní hračky, dále bílé spotřebiče do domácnosti a sportovní vybavení. „Do výběru dárků se letos promítá nejistota Čechů ohledně dalšího vývoje pandemie. Snaží se doma zabavit sebe i své děti, udržovat se fit a pořizují spotřebiče, které jim nějakým způsobem pobyt doma zpříjemní a taky usnadní," řekla Hobíková.
O víkendu vzrostly také prodeje zlata a stříbra, meziročně více než dvojnásobně. Lidé častěji zlato kupují on-line. „Znatelně více lidí si nechává doručit slitky a mince poštou. Zájem je tak velký, že jsme museli rozšířit dodavatelskou síť, abychom pokryli všechny objednávky," uvedl předseda představenstva Golden Gate CZ Libor Brůna. Hitem letošních Vánoc jsou podle něj stříbrné mince s motivem Sněžky a Orla skalního ze série České hory. Opakuje se každoroční zájem o lunární sérii.
E-shop se spodním prádlem Astratex tento víkend zaznamenal tržby meziročně o zhruba 80 procent vyšší. Podle ředitele marketingu společnosti Karola Guláše je největší zájem o župany, noční košile či prádlo pro muže. „Tyto kategorie vzrostly během adventu meziročně až trojnásobně," uvedl. Astratex podle něj eviduje také velký počet nových zákazníků, v listopadu jich oproti loňsku přibylo téměř 100 procent.
Obrovský zájem sledoval také řetězec s potřebami pro zvířata PetCenter. Podle jeho ředitele Víta Bukvice zaměstnanci museli v prodejnách několikrát denně doplňovat zásoby. „Tržby jsou díky tomu ve srovnání s loňským adventním víkendem zhruba o třicet procent vyšší," řekl. Lidé podle něj nejvíce nakupovali zimní vybavení pro psy a kočky, hračky, krmiva a také prémiové pamlsky a krmiva. Průměrná útrata na zákazníka byla oproti běžnému stavu vyšší zhruba o patnáct procent, dodal.
Na portálu Slevomat podle jeho ředitele Ladislava Veselého lidé v posledním týdnu nejvíce pořizovali fotoprodukty, tedy knihy, kalendáře, obrazy a další předměty s tiskem vlastních fotografií. Skokově podle něj vzrostla poptávka po dárkových poukazech, nejčastěji na wellness pobyty či adrenalinové zážitky.
Obrat hypermarketů Globus byl tento víkend srovnatelný se stejným obdobím v loňskem roce, řekla mluvčí společnosti Lutfia Volfová. Zákazníci podle ní ve velkém nakupovali hračky a dárkové zboží. Pořizovali suroviny na pečení i první vánoční cukroví.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.