Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekúterý, 4. srpna 2020, 16:30
Protipandemická opatření byla v posledních měsících nejpřísnější pro instituce, které jsou ve styku s našimi nejstaršími spoluobčany. Na nestátní zdravotnické zařízení ADP-SANCO v prostějovské části Vrahovice dopadla také řada restrikcí. Dům se nejenom stará o pacienty, kteří potřebují odbornou ošetřovatelskou péči. Zaměstnanci ADP-SANCO pečují i o seniory v okolí, kteří stále bydlí ve svých domácnostech. Za nimi ošetřovatelé dojíždějí individuálně.
Na přicházející koronavirovou krizi se v domě domácí péče připravili dopředu. Již na konci loňského roku se stačili předzásobit zdravotnickým materiálem. Podle ředitelky domova Karolíny Tucker mají největší zásluhy při zvládání těžkých časů sami zaměstnanci. „Musím jednoznačně vyzdvihnout práci všech našich zaměstnanců, kteří po celou dobu krize drželi při sobě. Naše vrchní sestra ještě loni v prosinci prozíravě nakoupila jednorázové rukavice na půl roku dopředu. Nikdy se nám tak nestalo, že by rukavice došly,“ děkuje ředitelka Tucker. Roušky pomáhaly pracovnice domova šít po nocích a ve volném čase. Pomohli také občané z okolí. Nakonec jich bylo tolik, že roušky začali v ADP-SANCO rozdávat i veřejnosti.
„Rozhodnutí uzavřít náš domov po dobu koronavirové pandemie bylo velmi těžké. Bylo to teprve dva týdny, co jsme kvůli chřipkám po delším čase otevřeli veřejnosti. V domově jsme všichni s našimi pacienty každodenně ve styku a bylo to velmi těžké rozhodnutí.“ Ještě těžší bylo ale vládní nařízení, které rozhodlo, že se klienti ADP-SANCO nesmí volně pohybovat po domově. „Nejhorší to bylo pro ty, kteří jsou zvyklí se po domově pravidelně procházet. Sednout si do atria, zahrát Člověče, nezlob se! třikrát do týdne nebo si upéct bábovku,“ říká ředitelka Tucker.
V domově se proto museli zařídit multimediálně. „Pořídili jsme tablety, aby mohli klienti s pomocí asistentky komunikovat přes internet se svými blízkými, kteří je kvůli karanténě nemohli přijet navštívit. Naplno se také telefonovalo,“ popisuje Karolína Tucker, která dodává, že také Facebook se stal informačním kanálem mezi klienty v domově a okolním světem. „Pro jednu naši klientku rodina poslala fotky jejího pejska, kterého nemohla dlouho vidět. Tak jsme fotografie vytiskli a paní se ze svého čtyřnohého parťáka mohla těšit alespoň z obrázku,“ dodává. Stesk byl pro klienty v této době nejhorší. Jakmile to ale bylo možné, okamžitě mohli senioři ven ze svých pokojů.
V domově se ale nezapomněli postarat také o zaměstnance a jejich imunitu. „Každý dostal balení vitamínu C, které jsme nakoupili na začátku pandemie. Na vitamínovou infuzi mohli naši zaměstnanci chodit dvakrát do měsíce místo jednou, jako tomu bylo do té doby,“ říká Tucker. Vedení domova jim také zaslalo informační e-mail s články a videi o pandemii, kde přehledně získali veškeré informace o nákaze. Zmínili se zde také o fake news, které v době krize jen zbytečně podněcují strach a paniku.
Po čtvrt roce mohli v červnu v domově ADP-SANCO konečně otevřít a začít přijímat také nové klienty. Nadále ale musí zaměstnanci i návštěvy v domově dodržovat řadu bezpečnostních opatření. Rouška na obličeji, návleky na botách, vydezinfikované ruce a podepsaná bezinfekčnost čeká každého návštěvníka ADP-SANCO. „Oproti dřívějšku máme nyní návštěvy dvakrát denně. Dopoledne od desíti do jedenácti a po obědě od jedné do tří hodin. Dříve mohly návštěvy přijít kdykoliv během dne,“ vysvětluje ředitelka Karolína Tucker. Návštěvy se ale dají domluvit individuálně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.