sobota 23. listopadu 2024 Klement

V příštím roce by měla být zahájena výstavba tramvajové trati spojující centrum a Nové sady

Příští rok by mohla být zahájena stavba další části tramvajové trati spojující centrum Olomouce s lidnatým sídlištěm Nové Sady. Bez započtení DPH má stát bezmála 390 milionů korun.

„Projektová dokumentace předpokládá dobu výstavby na 22 měsíců," řekla mluvčí radnice Radka Štědrá. První etapa tramvajové trati z centra Olomouce na Nové Sady je v provozu od podzimu 2013. Více než kilometr dlouhá druhá část tuto tramvajovou trať prodlouží z nyní konečné zastávky Trnkova do Zikovy a Schweitzerovy ulice.

„Byly zahájeny práce na výběrovém řízení na zhotovitele stavby, které by mělo být vyhlášeno v prvním pololetí letošního roku. Předpokládáme, že letos vybereme zhotovitele stavby a předpoklad zahájení samotné realizace je v roce 2020," uvedla Štědrá. Územní rozhodnutí na tuto stavbu nabylo právní moci loni v srpnu a už byla vydána dvě stavební povolení, která zatím právní moc nemají.

„Samotný začátek stavebních prací je závislý na vyřešení majetkoprávních vztahů v dané lokalitě. Pozemky doposud vykoupeny nejsou," upozornila Štědrá. Nový úsek dvoukolejné trati bude mít celkovou délku 1300 metrů. Od stanice Trnkova povede trať Zikovou ulicí, celkem s třemi zastávkami. Dvě vzniknou poblíž křižovatek s ulicemi Werichova a Rožňavská, třetí ve Schweitzerově.

V plánované třetí etapě by měly tramvaje cestující zavézt až do Slavonína. „Vzhledem k tomu, že je zpracovaná teprve dokumentace pro územní rozhodnutí, nejsou známy přesné náklady na třetí etapu. Upřesnění nákladů přinesou až rozpracování dalších stupňů projektové dokumentace," dodala Štědrá.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů na stavbu trati. Dopravní podnik města Olomouce nyní provozuje sedm desítek tramvají, které ve stotisícovém městě ročně přepraví zhruba 26 milionů cestujících.

Autoři | Foto Jarmila Kráčmarová

Štítky doprava, trať, tramvaj, Nové sady, spojení

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.