sobota 23. listopadu 2024 Klement

Moravská filharmonie Olomouc obléká nový kabát. Získala nové logo a moderní vizuální styl

Moravská filharmonie Olomouc (MFO) získala nový vizuální styl, který bude v průběhu aktuální 74. koncertní sezony postupně propisovat do svých propagačních materiálů a webových stránek. Veřejnou zakázku MFO vypsala na začátku tohoto roku. Soutěže se zúčastnilo pět subjektů, které dodaly osm návrhů. Autorem vítězného návrhu je pražské Studio Marvil, jehož koncept nejlépe odpovídal představě zadavatele o originálním a zároveň funkčním vizuálním stylu se širokými možnostmi využití.

Nový vizuální styl MFO sází na propracovanou, ucelenou koncepci a moderní, graficky čisté zpracování bez přílišné zdobnosti. Je vystavěný na třech základních komponentech: na písmu Kessler, které v sobě nese estetiku historických notových zápisů, na graficky naznačených zvukových vlnách, které z doprovodných obrazových materiálů vytvářejí „zvukové obrazy“, a na barevnosti inspirované černobílou notovou osnovou a stříbrno-červeně šachovanou moravskou orlicí. „Návrh Studia Marvil vystihl naši představu o celkové výtvarné úrovni řešení, propojení s barokní Olomoucí i praktické použitelnosti a variabilitě užití. Jsem velmi rád, že náš orchestr získá v očích veřejnosti jasnou a na první pohled odlišitelnou vizuální identitu,“ říká ředitel MFO Jonáš Harman, který byl současně členem poroty.

Dodané návrhy hodnotila sedmičlenná porota složená ze zástupce zadavatele (MFO), zástupce zřizovatele (statutárního města Olomouce), předních grafiků, zástupce Unie výtvarných umělců Olomoucka, tiskaře a marketingového a mediálního stratéga. Na vítězném návrhu porota ocenila především vhodný výběr písma, typografické detaily a sázku na opomíjenou doplňkovou barvu moravského znaku – stříbrnou. Zaujal ji rovněž způsob práce s fotografickou koláží a fakt, že jednotlivé elementy vizuálního stylu společně tvoří velmi působivý, soudržný a dobře rozpoznatelný celek. Klíčové komponenty – logo, typografie, zvukové obrazy a barevnost – vytvářejí pevný rámec, který je možné naplňovat různými koncepty kampaní, od fotografií umělců přes obecnější snímky detailů z koncertů až po sérií fotografií detailů nedočkavých posluchačů chystajících se na koncert.

Novou vizuální identitu MFO poprvé veřejně prezentovala při zahajovacím koncertu letošní sezony v rámci velkoplošné projekce přímo na budovu Reduty na olomouckém Horním náměstí, kde sídlí a koncertuje.

Presskit k novému vizuálnímu stylu ke stažení

Moravská filharmonie Olomouc patří k předním a nejstarším symfonickým orchestrům v České republice. Na jejím uměleckém vývoji se podílely významné osobnosti české i světové hudební scény. Za dobu své existence si Moravská filharmonie Olomouc vytvořila mimořádně rozsáhlý a rozmanitý repertoár: věnuje se především klasickému symfonickému repertoáru, propaguje však i soudobou českou a světovou hudební tvorbu, o čemž svědčí uvedení více než 250 novinek. Moravská filharmonie Olomouc má bohatou diskografii a vystupuje na významných mezinárodních hudebních festivalech doma i v zahraničí. Především je ale kulturní institucí, která se zásadní měrou podílí na organizaci uměleckého a koncertního života v Olomouci a okolí. Pořádá festivaly Dvořákova Olomouc a Mezinárodní varhanní festival Olomouc. Mezi její činnosti patří také řada vzdělávacích aktivit pro děti a mladé lidi.

Autoři | Tisková zpráva | Foto Petr Lozan

Štítky filharmonie, logo, Olomouc

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.