pondělí, 13. února 2023, 13:00
České dráhy budou v příštím roce provozovat 80 nových vlaků v Jihomoravském, Olomouckém a Vysočinském kraji. Tyto regiony se tak mohou těšit na vylepšení cestování. Vlaky budou rozmístěny v polovině všech regionů v ČR.
„Obnova vozidlového parku Českých drah letos vstoupí do další etapy. V případě jednotek RegioPanter už bude dodána více než polovina všech objednaných vlaků a začne provoz nových motorových jednotek řady 847 od polské společnosti PESA. V první polovině roku nahradí staré soupravy nové jednotky RegioPanter na elektrifikovaných tratích na Vysočině a ve druhé polovině roku začne plošná náhrada starších souprav v Olomouckém kraji. Další nové jednotky RegioPanter zamíří do Moravskoslezského kraje. Od Jihomoravského kraje letos převezmeme také 31 nových čtyřvozových jednotek Moravia, které budeme provozovat nejméně do konce roku 2024,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy v průběhu letošního roku plánují provozovat celkem 80 nových vlaků. Tyto vlaky budou rozmístěny v polovině všech regionů v České republice, včetně Jihomoravského, Olomouckého a Vysočinského kraje.
Již byla dodána první jednotka RegioPanter do Moravskoslezského kraje a do konce roku tam přibudou další čtyři soupravy. V první polovině roku se očekává dodávka 6 dvouvozových jednotek na Vysočinu a dalších 2 do Olomouce. Ve druhé polovině roku budou dodány třívozové jednotky RegioPanter, z toho 2 do Moravskoslezského kraje a 22 do Olomouckého kraje. Zbývajících 5 jednotek pro Olomoucký kraj bude dodáno v roce 2024.
Jihomoravský kraj bude také provozovat 31 čtyřvozových jednotek Moravia, z nichž první byla uvedena do zkušebního provozu s cestujícími v lednu. Tyto elektrické jednotky budou jezdit v Jihomoravském kraji a jsou vlastnictvím Jihomoravského kraje.
Všechny tyto dodávky představují revoluci v kvalitě cestování pro obyvatele Jihomoravského, Olomouckého a Vysočinského kraje, kteří se tak mohou těšit na vylepšení svých cestovních zážitků.
Na české tratě vyjedou také nové motorové soupravy. „Předpokládáme, že koncem roku zahájíme zkušební provoz s cestujícími také u motorových jednotek řady 847 od společnosti PESA. Dodavatel má sice určité zpoždění, ale první jednotka už byla dopravena na testovací okruh u Velimi. Začaly její zkoušky a následovat bude schvalování u drážního úřadu. Věříme, že se tak výrobci podaří ve druhé polovině roku zahájit předávání prvních jednotek do provozu s cestujícími. Ty zamíří nejprve na tratě Jihočeského a Středočeského kraje, Prahy a následně také do Pardubického kraje a na Vysočinu. Příští rok budou pokračovat dodávky nových jednotek RegioPanter a motorových souprav do Královéhradeckého kraje,“ doplňuje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu.
Pesa bude dodávat první jednotky do Tábora a tyto vozy budou sloužit trasám Praha-Rudná u Prahy-Beroun a Beroun-Rakovník. Další vozy pak putují do Pardubického a Vysočinského kraje. V roce 2024 budou následovat dodávky pro Královéhradecký a Plzeňský kraj.
Charakteristika moderních elektrických a motorových jednotek
· moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér,
· ergonomicky řešené čalouněné sedačky v provedení 1. a 2. třídy (u jednotek Moravia pouze 2. třída),
· bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody,
· pro cestující na vozíku plošiny pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu,
· na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod,
· moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky,
· stranově selektivní odblokování dveří, dveře jsou centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku,
· pro nevidomé a slabozraké jsou jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem,
· prostorné bezbariérové WC přístupné osobám na vozíku s uzavřeným systémem,
· sklopný pult pro přebalování kojenců,
· elektrické zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp.,
· Wi-Fi,
· sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V,
· dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, případně elektrokol,
· dostatečné velké prostory pro umístění kočárků a jízdních kol,
· moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách,
· pro nevidomé a slabozraké jsou k dispozici informační štítky v Braillově písmu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.