pátek 22. listopadu 2024 Cecílie

Co v Praze? Jeďte na venkov! Dopravce nabízí jízdenky do Olomouce kontroverzní kampaní

Provozovatel osobní železniční a autobusové dopravy v Česku RegioJet přišel s kampaní, která láká na levné jízdenky z Prahy do ostatních krajských měst, mezi kterými jsou například Brno, Olomouc nebo Ostrava. Slogan kampaně zní „Co v Praze! Jeďte na venkov!“

Dopravce chce motivovat Pražany, aby vyjeli ven z Prahy

Firma RegioJet se sídlem v Brně spustila reklamní kampaň zaměřenou na letní cestování z Prahy do jiných krajských měst. Ta v nadsázce označila za venkov.

Mluvčí RegioJetu vysvětlil, že v každé z jejich kampaní je do určité míry použita nadsázka. „Chceme, abychom touto kampaní motivovali Pražany, aby neseděli doma a vyjeli na výlet "ven z Prahy" do dalších skvělých měst a míst, která jsou v České republice,“ říká mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.

Londýn nevyjde? Tak co třeba Olomouc?

Právě Olomouc, Brno nebo Ostravu označil mluvčí za skvělé a zajímavé destinace. „Je spousta důvodů, aby ti, kteří by jinak asi jeli do Londýna, Paříže nebo třeba do Španělska, právě letos v létě zamířili do Olomouce, do Beskyd nebo na jižní Moravu a do dalších míst v Česku. Stejně, jako zase naopak lidé z ostatních částí České republiky pojedou v létě do Prahy,“ vysvětlil mluvčí.

Vedení Olomouce vnímá benefit města například v tom, že turistický průvodce Lonely Planet označil Olomouc za skrytou perlu Evropy. „Jde tedy o klidné místo a oproti Praze nepřeplněné pro strávení pěkného víkendu či jednodenního výletu, což může evokovat pobyt v nadneseném slova smyslu na venkově. I reklamu vnímáme," vysvětlila svůj postoj ke kampani vedoucí Odboru cestovního ruchu, kultury a sportu města Olomouce Karin Vykydalová.

Oproti Praze může Olomouc podle Karin Vykydalové nabídnout klidnou atmosféru a umístění největších architektonických skvostů na malém prostoru v centru města. „Všude se dá dojít pěšky, beze spěchu, u toho posedět ve vyhlášených bistrech nebo kavárnách,“ doplnila Vykydalová.

My na venkově si to umíme užít, hlásí Brno

Nadsázku RegioJetu vedení Brna bere. „My na venkově si to umíme užít, takže i toto léto bude v Brně platit, že památky počkají a možná se k nim přes pohodovou a přátelskou atmosféru živého centra s kulturou na každém kroku a skvělou gastronomií návštěvníci ani nedostanou,“ říká Radka Loukotová z tiskového střediska města Brna.

Urážka nehrozí

Poměřování Prahy a Brna vedení moravské metropole neuráží. „Stejně jako Praha, i Brno je naprosto jedinečné a dokáže si v nadsázce udělat legraci samo ze sebe. Očividně si je toho vědoma také společnost, která se zmíněnou kampaní vyšla. A jelikož sídlí v Brně, nejspíš ví, co je v Česku dobré,“ uzavírá s nadsázkou Loukotová.

„Jsme rádi, že se o kampani mluví a žije si vlastním životem, a že má i odezvu na sociálních sítích,“ uzavřel mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Facebook

Štítky kampaň, Olomouc, venkov, dopravce, vlaky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.