středa, 20. května 2020, 15:56
Provozovatel osobní železniční a autobusové dopravy v Česku RegioJet přišel s kampaní, která láká na levné jízdenky z Prahy do ostatních krajských měst, mezi kterými jsou například Brno, Olomouc nebo Ostrava. Slogan kampaně zní „Co v Praze! Jeďte na venkov!“
Firma RegioJet se sídlem v Brně spustila reklamní kampaň zaměřenou na letní cestování z Prahy do jiných krajských měst. Ta v nadsázce označila za venkov.
Mluvčí RegioJetu vysvětlil, že v každé z jejich kampaní je do určité míry použita nadsázka. „Chceme, abychom touto kampaní motivovali Pražany, aby neseděli doma a vyjeli na výlet "ven z Prahy" do dalších skvělých měst a míst, která jsou v České republice,“ říká mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.
Právě Olomouc, Brno nebo Ostravu označil mluvčí za skvělé a zajímavé destinace. „Je spousta důvodů, aby ti, kteří by jinak asi jeli do Londýna, Paříže nebo třeba do Španělska, právě letos v létě zamířili do Olomouce, do Beskyd nebo na jižní Moravu a do dalších míst v Česku. Stejně, jako zase naopak lidé z ostatních částí České republiky pojedou v létě do Prahy,“ vysvětlil mluvčí.
Vedení Olomouce vnímá benefit města například v tom, že turistický průvodce Lonely Planet označil Olomouc za skrytou perlu Evropy. „Jde tedy o klidné místo a oproti Praze nepřeplněné pro strávení pěkného víkendu či jednodenního výletu, což může evokovat pobyt v nadneseném slova smyslu na venkově. I reklamu vnímáme," vysvětlila svůj postoj ke kampani vedoucí Odboru cestovního ruchu, kultury a sportu města Olomouce Karin Vykydalová.
Oproti Praze může Olomouc podle Karin Vykydalové nabídnout klidnou atmosféru a umístění největších architektonických skvostů na malém prostoru v centru města. „Všude se dá dojít pěšky, beze spěchu, u toho posedět ve vyhlášených bistrech nebo kavárnách,“ doplnila Vykydalová.
Nadsázku RegioJetu vedení Brna bere. „My na venkově si to umíme užít, takže i toto léto bude v Brně platit, že památky počkají a možná se k nim přes pohodovou a přátelskou atmosféru živého centra s kulturou na každém kroku a skvělou gastronomií návštěvníci ani nedostanou,“ říká Radka Loukotová z tiskového střediska města Brna.
Poměřování Prahy a Brna vedení moravské metropole neuráží. „Stejně jako Praha, i Brno je naprosto jedinečné a dokáže si v nadsázce udělat legraci samo ze sebe. Očividně si je toho vědoma také společnost, která se zmíněnou kampaní vyšla. A jelikož sídlí v Brně, nejspíš ví, co je v Česku dobré,“ uzavírá s nadsázkou Loukotová.
„Jsme rádi, že se o kampani mluví a žije si vlastním životem, a že má i odezvu na sociálních sítích,“ uzavřel mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.