středa, 20. března 2019, 11:00
Na společném jednání zástupců Ředitelství silnic a dálnic a města Prostějova byly dohodnuty termíny i rozsah zamýšlených úprav dálnice D46 mezi Olomoucí a Vyškovem.
„Projednali jsme úpravu mimoúrovňového křížení dálnice Prostějov – střed. Jedná se o dopravní uzel zahrnující napojení ulice Kralické na D46 u průmyslové zóny, mosty nad ulicí Kralickou a ulicí Leteckou a dále na sjezd a napojení D46 u Mechaniky. Zde bude provedena demolice mostu, nový most bude rozšířen tak, aby mohly být prodlouženy připojovací a odbočovací pruhy, zhruba na délku dvě stě metrů. Při sjezdu ve směru od Olomouce se uvažuje o napojení na ulici Kralickou, které je situováno na mostě nad železniční tratí a kde jsou nevyhovující rozhledové poměry s přikázaným odbočením vpravo do průmyslové zóny. Vozidla jedoucí do města se budou muset otočit na okružní křižovatce u Vitany. Odbočovací a připojovací pruhy u Mechaniky budou upraveny. V letošním roce plánuje ŘSD výběrové řízení na dodavatele, vlastní práce předpokládá v roce 2020 a 2021. Práce proběhnou v etapách, provoz obou směrů bude vždy sveden do jednoho pásu,“ vysvětluje náměstkyně primátora pro dopravu Alena Rašková.
„Zde bude provedena oprava mostních konstrukcí, povrchu vozovky, dilatačních spár apod. Práce budou koordinovány s pracemi na mimoúrovňovém křížení Prostějov – střed. S omezením provozu je třeba počítat po etapách tak, že provoz bude sveden vždy do jednoho jízdního pruhu,“ pokračuje Rašková. Součástí opravy bude i vybudování protihlukového opatření. Záměrem investora je zahájit práce na opravě estakády již v letošním roce.
„Půjde o demolici mostu, prodloužení připojovacího a odbočovacího pruhu, bude vybudována nová okružní křižovatka – jedna větev směrem do města, druhá směrem na Olomouc a další směrem od Olomouce na Brno. Tyto práce budou prováděny až po ukončení úprav mimoúrovňového křížení v úseku Prostějov – střed a estakády, opět po etapách. Předpoklad realizace jsou roky 2022 a 2023,“ dodává náměstkyně pro dopravu Alena Rašková.
Předmětem jednání bylo i řešení osvětlení D46, které je v současné době nefunkční. Je navrženo nové osvětlení větví na mimoúrovňovém křížení, nikoliv na estakádě.