Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekpondělí, 18. prosince 2017, 07:30
Testovali jsme nový SEAT Arona. To je čerstvý přírůstek do čím dál oblíbenější kategorie crossoverů. Pokud hledáte něco mezi SUV do přírody a klasickým hatchbackem do města, tohle auto vás musí zajímat. V obou případech se totiž Arona osvědčila. Jezdili jsme modelem SEAT Arona Xcellence.
Hledáte-li auto, které bude přes týden vaším pracovním partnerem ve městě, ale o víkendu spolehlivě zvládne výlet na hory nebo na chatu, pak jistě SEAT Arona omrkněte. Moderní trendy tříválcům přejí. Námi testovaný litrový tříválec naladěný na 115 koní o výkonu 85 kW s šestistupňovou převodovkou na dálnici předvedl skvělé dravé zrychlení. Ve městě potěšil extrémně tichým chodem a v prudkých kopcích v přírodě nás nezradil. Pojďme se na SEAT Arona podívat blíž.
Exteriér
SEAT Arona je vlastně mladší a robustnější sourozenec Ibizy. Líbivé jsou na Aroně hlavně její ostře řezané rysy, které navozují pocit dravosti a nespoutanosti. Abyste viděli, ale zároveň byli vidět, o to se starají přední LED světlomety druhé generace a zadní světla z LED diod.
Vůz je dlouhý 4138 mm, široký 1780 mm a vysoký 1543 mm. Díky těmto rozměrům navozuje auto pocit bezpečnosti. Vyšší posed se stará o řidičův větší přehled při řízení, a i díky tomu se s vozem skvěle manipuluje i v užších uličkách města.
Pokud taky nemáte rádi, když ve městě potkáte někoho ve stejné bundě nebo se stejnou čepicí, máme pro vás výbornou zprávu. Designér automobilky se na Aroně totiž opravdu vyřádil a výsledkem je hned 68 barevných kombinací karoserie a střechy.
Kromě tří různých odstínů střechy (šedé, černé nebo oranžové) nabízí Arona chromované vnější lišty bočních oken a z obou stran designově poutavé chromové prvky v prostoru za zadními dveřmi s vylisovaným písmenem X, které značí, že SEAT Arona je zkrátka crossover jak má být.
Interiér
Zavazadlový prostor je ve srovnání s konkurenčními modely v kategorii crossoverů obrovský. Kufr nabízí k využití velice slušných 400 litrů. Pro představu, do zavazadlového prostoru jsem pohodlně naložil velkou bagáž s kompletní hokejovou výstrojí, tašku s notebookem, batoh a přítelkyně přidala kabelku.
Arona je samozřejmě pětidveřová a má 5 míst k sezení. V zimních měsících vás potěší vyhřívané sedačky. Rodiče pak jistě ocení, že na zadní sedadla správně a bez potíží umístíte všechny běžné typy dětských autosedaček.
Ovládání
Jako milovník hudby jsem ocenil i velice kvalitní ozvučení. SEAT Arona může nabídnout audiosystém BeatsAudio, který obsahuje 6 reproduktorů, osmikanálový zesilovač o výkonu 300 W a subwoofer v zavazadlovém prostoru. Vychutnat si vaši oblíbenou hudbu, například z chytrého telefonu, není díky technologii bluetooth žádný problém. Využít však můžete i dva USB konektory, vstup pro AUX nebo slot pro SD kartu.
Velice mě potěšil systém komunikace s automobilem pomocí hlasu. Žádná tlačítka. Zahájit telefonický hovor nebo zadat adresu do navigace mluvením během řízení je uživatelsky velice příjemné a hlavně jednoduché. A co nezvládnete hlasem, můžete vyřídit na osmipalcovém barevném dotykovém displeji, jehož ovládání je důmyslně propojeno s klasickým otočným kolečkem. To činí například ovládání hlasitosti hudby nebo telefonního hovoru velice snadným.
Asistenti
Parkování ve městě může být peklo. Šikovný parkovací asistent v Aroně se však postará o to, aby parkování nebylo nijak stresující. Při projíždění kolem řady zaparkovaných aut stačí zapnout asistenta, vyhodit blinkr a sledovat, kam vás auto zavede. Pokud jste se s parkovacím asistentem ještě nesetkali, budete možná trochu vyděšeni z představy, že pustíte volant a necháte auto „samo“ zaparkovat. K vyděšení však není důvod, auto všechno zvládá bez problémů. Kdybyste snad přece jen měli pochyby, můžete do automatického módu sami zasáhnout jednoduše tím, že zase uchopíte volant pevně do svých rukou. I vyparkování můžete nechat na autě samotném. Asistent zvládá jak podélné, tak kolmé parkování.
Od základní výbavy nabízí SEAT Arona také systém Front Assist. To je pomocník, který monitoruje situaci na silnici před vámi. Pokud je překážka před autem blíž, než by měla být, reaguje Front Assist v několika fázích. Nejdřív vás systém upozorní jen opticky. Ve druhé fázi spustí zvukový signál a brzdové destičky se preventivně přiblíží ke kotouči, aby byl případný brzdný účinek co nejvyšší. Ve třetí fázi systém trhne brzdovým pedálem, aby řidič pochopil, co má dělat. A pokud ani teď řidič nereaguje, přichází na řadu automatický brzdný manévr.
Pohledem dámy
Protože mě velmi zajímalo, jak na Aronu bude reagovat dáma, rozhodl jsem se auto půjčit v rámci testu i přítelkyni. Velmi kladný ohlas vzbudil dostatek prostoru. Ať už na sedadle nebo pro nohy. Za volant se navíc do Arony prostě nesesunete, díky zvýšenému posedu nastoupíte pohodlně. Ve verzi Xcellence vás navíc při nastupování ve tmě potěší i ambientní osvětlení prostoru pro nohy.
Nadšení u přítelkyně panovalo i v okamžiku, kdy zjistila, že auto nabízí možnost bezdrátového nabití chytrého telefonu. Z asistentů na celé čáře vyhrál asistent mrtvého úhlu. Přítelkyni nadchnul fakt, že na ploše bočního zpětného zrcátka se rozbliká malá kontrolka, kdykoliv je za vaším autem vpravo nebo vlevo jiný vůz. To je například při předjíždění na dálnici velice praktický pomocník, který může zachraňovat životy.
Shrnutí
SEAT Arona s litrovým benzinovým tříválcem o výkonu 85 kW pod kapotou má průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km. Jeho největší předností jsou bezesporu skvělé zrychlení, tichý chod motoru a velmi pohledný exteriér. My jsme jezdili modelem s manuální šestistupňovou převodovkou, SEAT Arona je však k dispozici i v automatu, a v roce 2018 bude navíc k dispozici také v dieselové variantě.
Nová Arona je v nabídce už od 365 900 korun. Můžete využít i SEAT Financial Services, které vám Aronu dovolí mít za 3999 korun měsíčně. Všechny motorizace a provedení Arony a jejich ceny si prohlédněte zde. Katalogy a ceníky si můžete prolistovat zde.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.