Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekpondělí, 16. října 2017, 12:00
Při pohledu na novou Ibizu fanouškům malých vozů zaplesá srdce. Krásný zadek, elegantní křivky, jednoduše okouzlující vzhled. Nemluvím o ženě, ale o novém voze automobilky Seat. Nejedná se však pouze o pozlátko v podobě hezkého designu. Nová Ibiza zaujme i svým výkonem a vnitřním prostorem.
Seat Ibiza je nejprodávanějším modelem španělské automobilky. I proto jsou na novou Ibizu kladeny vysoké nároky. Ty se podle mě Seatu podařilo splnit téměř dokonale. Je prostornější než předchozí model, hezčí a zároveň se v ní skrývá nečekaná síla. Pátá řada Ibizy je ideální pro mladé rodiny, ale i pro důchodce. Svým kouzlem však může zlákat klidně i mladé podnikatele. Pojďme se na „Ibizku“ podívat podrobněji.
Tříválec? Jenom litr? Hmm
Přesně takhle reaguje většina lidí, před kterými zmíníte technické parametry vozu. Není také divu. I já mám s litrovou kubaturou špatnou zkušenost. Pedál na podlaze a věčné podřazování. No, děkuju pěkně. Veškeré mé předtuchy se ale po usednutí za volant rychle rozplynuly. Po sešlápnutí plynu jsem měl pocit, jako bych seděl v papírovém autě. Cože? Tříválec a litr? Kdepak, pokud byste sedli do auta, aniž by vám někdo sdělil technické parametry, tak to ani nepoznáte. Samozřejmě, pokud jste automobilový fajnšmekr, tak možná. Dalším překvapením je nízká hlučnost motoru. Na dálnici ve vyšších otáčkách už motor pocítíte, ale pořád je to zanedbatelné. Jízda na dálnici je rovněž velmi příjemná. Když jsem svižně předjížděl mnohem dražší auta v pravém pruhu, řidiči po mně mnohdy jen nevěřícně koukali.
Nová Ibiza je první automobil koncernu Volkswagen, který používá novou platformu MQB A0. Hlavním rysem této platformy je jednotné uspořádání všech motorů. Díky nové technologii je auto stabilnější a zdá se, jakoby byl podvozek přilepený k vozovce. Další výhodou je také menší hmotnost a nižší spotřeba. U vozidla, s kterým jsem jezdil (1.0 TSI 115k) je uváděna průměrná spotřeba 4,7 l/100 km. Na spotřebu jsem však příliš nedbal, takže jsem se dostal na něco málo přes 6 litrů.
Prostorný městský kamarád
I když je nová řada Ibizy rozměrově téměř na milimetr stejná jako předchozí generace, tak se zdá prostornější. Rázem máte pocit, že sedíte ve vyšší cenové třídě. Nejsem příliš rozměrný člověk, ale i vyšší řidič by se zde podle mě bez problému pohodlně usadil. Jedinou věc, kterou bych vytknul, je absence výškově nastavitelných pásů. To ale nemůžu zazlívat pouze Seatu. Tuto, pro mě nepochopitelnou věc, dnes dělá poměrně velký počet automobilek. Někdo by mohl zaplakat také nad chybějícími stropními madly. Já naopak úchyty považuji za zbytečné. Interiér si můžete navíc vzhledově přizpůsobit. Kromě prostorného posedu má Ibiza i velký kufr. Ve své kategorii patří k autům s největším objemem zavazadlového prostoru.
Ibiza je k dostání ve čtyřech stupních výbavy. Reference, Style, Xcellence a FR. Už v základní výbavě najdete například systém Front Assist, elektricky ovládaná okna a klimatizaci. Obzvlášť systém Front Assist je velice dobrým pomocníkem. Jedná se o automatické nouzové brzdění. V momentě, kdy systém vyhodnotí, že jedete příliš rychle na to, abyste před překážkou zastavili, tak automaticky zabrzdí. Pokud vám tedy do cesty vběhne dítě, tak se nemusíte bát, že byste do něj narazili.
Výbava Style má lepší palubní počítač s dotykovým displejem, handsfree, kožený multifunkční volant a další vychytávky navíc. Pořídit si Ibizu Xcellence už je sice poněkud finančně náročnější, ale nabízí mnoho výhod. Některé z nich jsou například bezklíčový start, vyhřívaná zrcátka, tempomat, zadní parkovací senzory a senzor únavy řidiče. Pro opravdové fajnšmekry je tady sportovní verze FR. Speciální čalounění, sportovní sedadla, sportovní nárazníky a SEAT Drive Profile – to je jenom malá část FR výbavy.
Malé velké auto
S Atecou, kterou jsem testoval v květnu, se nedá Ibiza srovnávat. Jedná se totiž o úplně jiný typ auta. I přesto však mají něco společného. Je to podmanivý vzhled, který vás zaujme hned od prvního momentu. O rozdílu v rozměrech není třeba debatovat. Ibiza je ale takové malé velké auto. Rozměrově je možná malým autem, ale skrývá se v něm vůz s velkým srdcem. Jak jsem už psal dříve, při jízdě máte pocit, jako kdybyste řídili papírové auto. Všechno jde lehce, vůz přilne k vozovce a motor tiše přede. Litrový tříválec má velmi dobré zrychlení a vy tak máte z jízdy jednoduše radost. Nová Ibiza je podle mě jednou z nejlepších variant, pokud si chcete pořídit malé městské auto. Zda bych ho bral pro sebe? Hned. Už na něj zbývá jenom našetřit.
Pokud byste si chtěli novou Ibizu pořídit a nemáte na to potřebné finanční prostředky, tak můžete využít nejvýhodnější financování na trhu přímo od Autocentra Olomouc. Díky této nabídce si můžete svůj nový Seat pořídit s nulovým úrokem. Jedinou podmínkou je splatit částku do 24 měsíců. Další možností financování je operativní leasing s nulovou akontací, který vyjde majitele auta na 3999 Kč měsíčně bez servisu. Když si připlatíte, tak za částku 4299 Kč měsíčně budete mít v ceně leasingu i servis. Více informací a další možnosti úhrady najdete na webových stránkách.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.