sobota, 23. července 2016, 15:00
Nestává se často, aby se v Olomouci objevil vůz, který je jediným exemplářem v celé České republice. Navíc jde o první SUV s logem Seatu.
Seat Ateca se začne prodávat až na podzim, přesto jsme měli možnost se touto horkou novinkou projet už teď v červenci. Do AutoCentra Olomouc totiž dorazil novinářský předváděcí vůz, který zatím jezdí pod španělskými poznávacími značkami. A nejde jen o nějaké obyčejné SUV, protože Seat Ateca je vůbec prvním lehkým terénním vozem v historii značky, z výrobní linky toto auto sjelo v Česku, a to v továrně v Kvasinách. Jde totiž o sourozence připravované nové generace Škody Yeti.
Byl jsem proto zvědavý, nakolik tu máme další, sice pěkné, zato v terénu moc nevyužitelné, městské SUV, nebo zda-li mi tento dojem rozpráší schopnosti nejnovějšího Seatu, které předvede mimo zpevněné silnice. Už na první pohled jde o příjemné překvapení, energické křivky zvýšené karoserii nadmíru sluší a dojem z robustního vozu mám hned při jeho prvním spatření. Poté, co usedám za volant, mě obklopí sice plně vybavený interiér, zato zde nenajdeme přespříliš rušivých prvků, které auto jinak přibližují spíš kosmické lodi, než dopravnímu prostředku na silnice. Seat se v koncepci přístrojové desky drží svého ověřeného strohého stylu. Uvelebím se ještě v pohodlné, sportovně laděné sedačce, a vyrážím na krátké jízdní seznámení.
Při jízdě mohu volit hned z několika nastavení, pro svižné předjíždění na dálnici nebo na okreskách využívám sportovní rychlé reakce auta, když se vydávám na nezpevněný povrch, je mi k dispozici nastavení Off Road, které pečlivě dávkuje hnací sílu do do jednotlivých kol tak, aby byla čtyřkolka využita co nejefektivněji. Napřklad při pomalém sjezdu si dokáže Ateca sama přibrzďovat. Speciální nastavení auto nabízí i pro jízdu na sněhu, na ten první si ale budu muset ještě počkat.
Testovaný vůz měl pod kapotou naftový dvoulitr s výkonem 110 kW a udávanou kombinovanou spotřebou 5 litrů nafty na 100 km, což nezní vůbec špatně. Nakolik se tento údaj blíží realitě, si sice budu muset ještě počkat do podzimního redakčního testu, ale už teď se nemohu dočkat, až nejnovější Seat provětrám cestou na chatu, na polňačká a v kopcích, protože toto auto si s nimi zdá se velmi dobře poradí. Vypadá to, že Seat Ateca nedostane hanlivou nálepku okázalého městského SUV, se kterým jezdí dámy pouze na nákupy, ale vidím v něm potenciál užitnosti a schopností vyrazit i do lehčího terénu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.